Hej!
Dagarna ruller fortfort fram och om en vecka har jag fått "jullov" (tentaplugg). Senaste veckan har varit väldigt innehålls rik Veronica Maggio i torsdags, S-holm fredag-söndag, besök av syster här i Umeå måndag-idag. Eftersom jag har haft så roligt så har skolan och träning blivit lidande och idag vaknade jag med världens förkylning. Jag har inte varit sjuk/förkyld på 1, 5 år så nu känns det lite jobbigt. Nu blir skolan och träningen lidande x2.
<b>
Här är de 4 samtalsämnena som kretsar runt mig just nu:
<b>
1. Bråket om osthyveln i min korridor. Jag fick bland annat orden "ditt fula tryne" skrikande rakt i mitt ansikte efter ett påpekande (för andra gången) att en i min korridoren måste diska osthyvel efter sig och han får inte ha den liggandes i sin kyl som att han ägde den. Äntligen så fick jag ta denna diskussion och det kändes SÅ bra att alla andra i korridoren var på min sida och har sagt till mig i efter hand fan vad bra att du stod på dig Linnea! Nu är det en här i korren som är lite generad och som har gjort bort sig totalt, glad är vi andra som numera inte måste diska osthyveln efter honom.
<b>
Extra roligt är uttalandet från ordförandet "jag var själv inte där", sanningen är att hon åkte hem 11 för hon var för packad. Roligt är även att läsa de över 100 kommentarer som kommit in. Tack gode gud att jag inte var där!!
<b>
3. För några veckor sedan skulle jag reklamera ett par leggins på gina tricot som var sönder när jag tog på mig de för första gången. När jag kommer dit så är hon i kassan jätteotrevlig säger att det gått för lång tid (2 veckor) och att jag ska testa reklamera de i ö-vik (för jag köpt det där) för hon vet inte vad de har för rutiner. Detta gjorde mig som juridik student lite uppröd för att jag blir så ledsen att affärer/företag verkligen kan lura sina kunder när de inte vet vad de har för rättigheter. Jag kan dra upp så många exempel där folk förlorar pengar/mark/rättigheter för att de just inte vet vad de enligt lag har rätt till. Nu fick jag reklamera byxorna i ö-vik men jag blev ändå arg över hur de i Umeå hanterade situationen så av ren ilska skrev jag ett brev till huvudkontoret och igår typ 1 månader efter fick jag detta som svar:
<b>
Hej Linnea!
Jag heter Anna-Karin och jobbar som regionchef för Gina Tricot på norrland. Jag har nu tagit del av ditt brev och är innerligt ledsen över hur fel hela den här situationen har blivit. Jag har också pratat med butikschefen i Umeå och hon är lika bestört som mig. Vi har tydliga rutiner som personalen ska vara väl insatta i men någonstans har detta gått snett. Vi vill såklart gärna hjälpa dig i Umeåbutiken och butikschefen önskar ditt telefonnummer så att hon kan komma i kontakt med dig. Jag vet att hon kommer att gottgöra dig och lösa problemet och efter det hoppas och önskar jag att du fortfarande vill vara kund hos oss på Gina Tricot.
Vill du ge mig ditt telefonnummer är du snäll?
Vänliga hälsningar / Best regards,
<b>
4. Jag hittade en konstig sak i min kurslitteratur bok. Skickade ett mail till läraren men han kunde inte förklara felet. Så då chansade jag och mailade han som skrivit boken (att tillägga är att han är den främst juristen inom fastighetsrätt). Jag påpekade de fel jag uppmärksammat i boken. Jag tänkte att han absolut inte skulle svara MEN, jag fick svar samma kväll. Ni kanske inte tycker det är så coolt men jag och mina vänner här uppe tycker det. Detta fick jag bland annat till svar:
<b>
Jag har helt enkelt missat detta.
Jag beklagar att du fått huvudbry.
Jag tackar för ditt påpekande.