Doing the boring stuff, so you can do the fun stuff.

Då var det dags för mig, "Matilda Tilla Muttis Åström", att dra mitt strå till Snabbgurkestacken och berätta hur mitt liv ser ut nu. Jag har gruvat mig en del för att skriva det här inlägget faktiskt. Det beror på att mitt liv känns lite medelmåttigt och inte speciellt spännande just nu jämfört med de andra Snabbgurkemedlemmarna som har börjat plugga, flyttat till nya städer, har fina lägenheter och så vidare.

Jag är alltså kvar hemma i Örnsköldsvik och jobbar nu på Ica Kvantum. Har jobbat där i lite mer än en månad nu och trivs rätt så bra ändå. Innan det jobbade jag på Villakiosken ett år, vilket jag hatade, men det gav ju mig lön i alla fall. När jag inte jobbar gillar jag bland annat att hänga med med mina fina vänner som inte har lämnat staden, dricka öl och ta del av Öviks fantastiska uteliv, maratontitta på någon serie (Lost just nu), laga italiensk mat, lyssna på musik, läsa självbiografier och köpa klänningar.

Mitt liv är liksom ganska lagom bra. Och jag tänker att det kanske ska vara så här ett tag innan man börjar göra det man verkligen vill. Jag har kommit på vad jag vill läsa för utbildning, men problemet är att det bara är intag varannat år, på vårterminen. Och det upptäckte jag nu i höst efter att ha varit helt inställd på att jag skulle börja plugga efter jul.

Jag låter väldigt deppig nu inser jag, det är jag inte. Jag trivs rätt så bra med mitt liv, men jag känner bara att jag vill ha något nytt. Tills dess så är det bästa man kan göra att se till att man hela tiden har något roligt att se fram emot. Just nu ser jag fram emot att åka till Stockholm en helg i November och se Bob Dylan och Mark Knopfler.






















Hoppas ni följer med oss på den här Snabbgurkeresan, för jag tror att det kommer bli bra!

/Matilda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kryssa här så får du en miljon kronor.

Vad är meningen med livet?

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0